top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: مغز کودک رشد کرده و سیستم عصبی تقریبا بالغ است.

کودک شما چگونه تغییر می کند
  • جنین شما نزدیک به 1400 گرم وزن دارد. او حالا چنان سریع رشد می کند که چناچه یاین سرعت را حفظ می کرد. در اولین سالگرد تولدش بیش از 90 کیلو وزن می داشت ! او همچنان به جذب مواد غذایی از بدن شما ادامه خواهد داد : کلسیم برای استخوان بندی وی، پروتئین برای رشد عضلاتش و آهن برای تولید گلبولهای قرمز خون. شما ممکن است خستگی بیشتزی حس کنید یا از کم خونی رنج می برید.
  • مایع آمنیوتیک اطراف او اکنون حدود 700 گرم است اما با گذشت زمان کودک شما رشد کرده و حجم بیشتری از رحم را به خود اختصاص خواهد داد و در نتیجه حجم مایع آمنیوتیک اطراف او کاهش خواهد یافت.
  • مغز رشد کرده و سیستم عصبی تقریبا بالغ است.
  • ناخن هایش بخوبی رشد کرده اند. در برخی از نوزادان در هفته اول پس از تولد لازم است تا ناخن ها کوتاه شوند.
  • چشمان او باز و بسته می شوند، او قادر است بین تاریکی و روشنایی تمایز قائل شود و حتی می تواند حرکت یک منبع نور را به سمت عقب و جلو دنبال کند. هنگامی که کودک شما متولد شود چشمانش را در بیشتر طول روز بسته نگه می دارد. هنگامی که چشمانش را باز می کند می تواند به تغییرات نور واکنش نشان دهد. اما میزان دقت بینایی او تنها 20/1 (یک بیستم) است، یعنی فقط اشیائی را دقیقا تشخیص می دهد که تنها چند سانتی متر با صورت او فاصله داشته باشند. بینایی طبیعی در بزرگسالان (برای افراد سالم) برابر با 20/20 (بیست بیستم) است.
  • او اکنون به فعال شدن سیستم عصبی نزدیک می شود که این باعث تنظیم شدن حرکات او نیز خواهد شد. فیبرهای عصبی او در غلاف عصبی قرار می گیرند که باعث رسیدن سریعتر دستورات به اعضا می شود.

 

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات