top
وضعیت بدن مادر در هفته سی و چهارم

وضعیت بدن مادر در هفته سی و چهارم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: بیاد داشته باشید که بارداری هیج دو زنی شبیه هم نیست چرا که DNA شما ترکیب منحصر بفردی دارد.

وضعیت بدن مادر در هفته سی و چهارم

پزشک باید مرتباً فشار خون شما را اندازه گیری کند تا در اثر بالا رفتن بیش از حد فشار، به جفت آسیبی نرسد. زیرا جفت وظیفه تغذیه املاح و مواد غذائی به جنین را بر عهده دارد و در اثر فشار خون بالا صدمه خواهد دید. به علاوه در این دوران ممکن است در قسمت لگن خود احساس خواب رفتگی و بی حسی داشته باشید که این هم به علت رشد جنین است.

بیاد داشته باشید که بارداری هیج دو زنی شبیه هم نیست پس خود را با بقیه مقایسه نکنید و اجازه ندهید شما را مقایسه نمایند. چرا که DNA شما ترکیب منحصر بفردی دارد.

بعلت فشاری که کودک وارد می نماید در ریه ها و دیافراگم احساس فشار زیادی میکنید.

شما ممکن است اخیرا کمی احساس خستگی کنید که کاملا قابل درک است. از فعالیت خود بکاهید و برای روز زایمان انرژی ذخیره کنید. اگر باید مدت زمان زیادی را روی پاهای خود بایستید از کمربند حاملگی استفاده کنید زیرا از شکم شما محافظت کرده و بخشی از وزن شما را در بقیه بدن پخش می کند. اگر هم به مدت طولانی نشسته یا خوابیده اید، به سرعت از جای خود بلند نشوید زیرا ممکن است خون در پاهای شما جمع شده باشد که در نتیجه فشار خون شما (برای چند لحظه) افت می کند که در نتیجه ممکن است در هنگام بلند شدن احساس سرگیجه داشته باشید.

اکثر ماماها به خانمهای حامله پیشنهاد می کنند که از ماساژ پرینه (ماساژ ناحیه بین واژن و مقعد) استفاده کنند تا از پارگی آن در هنگام زایمان پیشگیری شود. اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار است هرچند ممکن است این ماساژ برای برخی خانمها چندان راحت نباشد و همچنین انجام این ماساژ لزوما مانع پاره  شدن پرینه نمی شود. به هر حال در این مورد از پزشک خود بپرسید و روش انجام آنرا فرا بگیرید.

شما ممکن است برآمدگی ها یا تاولهایی را بر روی شکم خود مشاهده کنید که همراه با احساس خارش باشد. بروز این تاولها ممکن است تا کفل یا کشاله ران هم امتداد پیدا کند. این عارضه معمولا بی خطر بوده و بثورات و کهیرهای خارش دار دوران بارداری نامیده می شود. اما به هر حال در صورت مشاهده این موارد از پزشک خود بخواهید شما را معاینه کند تا از سلامت شما مطمئن شود. در ضمن اگر در تمام بدن خود احساس خارش دارید حتی اگر این خارش شدید نیست به پزشکتان اطلاع دهید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات