top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: کودک شما مدام چشم هایش را باز و بسته میکند تا پس از تولد تمرکز بیشتری بر روی اینکار داشته باشد.

کودک شما چگونه تغییر می کند

حالا بیشترین وزنی که بچه ی شما کسب می کند به صورت چربی ذخیره می شود که به او در عایق کردن بدنش در سرما بعد از تولد کمک خواهد کرد او حالا نزدیک به 300/2 گرم وزن دارد و تقریبا جایش تنگ تر از آن است که حرکت کند. در حال حاضر وی وقتی خوابیده است چشمانش را می بندد و وقتی بیدار است چشمانش را باز می کند. او هچنین پلک زدن را آموخته است. در این نقطه مغز بچه ی شما چنان خوب رشد کرده است که قابلیت دیدن، شنیدن، یادگیری و یاد آوری را دارد.

در اثر رشد جنین، پوسته شکم مادر نازک شده و کم کم نور به جنین می رسد و او بر اثر این نور، عکس العمل‌هایی نشان می دهد. این امر در تشخیص روز و شب نیز به او کمک خواهد نمود تا بتواند چرخه خواب خود را کم کم درست کند.

 لایه های چربی که برای تنظیم دمای بدن او بعد از تولد مورد نیاز است در حال کامل شدن هستند که در نتیجه بدن کودک شما حالت گردتری به خود گرفته است.

کودک شما مدام چشم هایش را باز و بسته میکند تا پس از تولد تمرکز بیشتری بر روی اینکار داشته باشد.

سیستم عصبی مرکزی او در حال تکمیل شدن است و اکنون ریه های او کاملا رشد کرده اند. اگر از احتمال بروز زایمان زودرس نگران هستید باید بدانید که تقریبا 99% از کودکانی که به این مرحله از رشد می رسند در خارج از رحم نیز قادر به ادامه حیات خواهند بود و بسیاری از آنها به عوارض درازمدت ناشی از زایمان زودرس مبتلا نخواهند شد.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات