top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: ناخنهای او چنان بلند شده است که حتی ممکن است خودش را در رحم خراش بیاندازد.

کودک شما چگونه تغییر می کند

در پایان هفته ی سی و ششم حاملگی جنین حدود 2500 گرم، وزن و بیش از 48 سانتی متر قد دارد. به علت رسوب چربی زیر جلدی تمامی بدن حالت گوشتی دارد و چین های قبلی صورت از بین روند. با مراقبت خاص از نوزادان متولد شده در این زمان شانس زنده ماندشان عالی است. ناخنهای او چنان بلند شده است که حتی ممکن است خودش را در رحم خراش بیاندازد. تنها اندامی که هنوز کامل رسیده بالغ نشده است ریه اوست. شما احتمالاً 5/11 تا 5/13 کیلوگرم وزن اضافه کسب کرده اید. نقش جفت درحال به اتمام رسیدن است و حالا بدن بچه ی شما قادر به استقلال بیشتر از شماست و فقط در حال تولید چند هورمون است. شما هنوز هم پادتن هایی از طریق جریان خون خود برای بچه ی خود تامین می کنید این پادتن ها می توانند نوزاد را در برابر سیاه سرفه اوریون، سرخک و حتی سرفه های پیش پا افتاده و معمولی و آنفلولانزا محافظت نماید.

عضلات مکیدن او قوی تر شده اند.لثه او بسیار سفت و سخت شده است.

موهای کرک مانند او و همین طور ورنیکس (ماده نسبتا چربی که بدن او را پوشانده بود و از پوست او در برابر مایع آمنیوتیک محافظت می کرد) در حال ناپدید شدن هستند. کودک شما همه این مواد را به همراه دیگر ترشحاتی که به درون مایع آمنیوتیک می ریزند، می بلعد و این مواد تا زمان تولد در شکم او باقی خواهند ماند. این مخلوط سیاهرنگ که مکونیوم نامیده می شود، اولین مدفوع کودک شما را تشکیل خواهد داد.
-
در انتهای این هفته کودک شما کامل شده است. به کودکانی که در بین هفته های سی و هفتم و چهل و دوم به دنیا بیایند کامل می گویند، به آنها که قبل از 37 هفته بدنیا می آیند نارس و بعد از 42 هفته دیررس می گویند.

استخوان جمجمه کودک الآن بصورت نرم است تا بتواند از مجرای زایمان عبور کند .

سر اکثر کودکان در این مرحله به طرف پایین قرار گرفته است که برای یک زایمان راحت مناسبتر است. در صورتی که وضعیت کودک شما به این شکل نباشد پزشک یا ماما از شما خواهد خواست که در هفته آینده برای تغییر وضعیت قرار گرفتن کودک در رحم برنامه ریزی کنید، برخی تمرینات ورزشی به این چرخش کمک خواهند کرد. بندرت پیش می آید که پزشک یا ماما سعی کنند که با انجام حرکات آرام و نرم از روی شکم وضعیت قرار گرفتن کودک در رحم را تغییر داده و سر او را به طرف پایین برگردانند.

در این هفته نیز او همچنان مشغول ذخیره چربی است تا در زمان تولد، بتواند دمای خود را تنظیم کند.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات