top
وضعیت بدن مادر در هفته سی و هفتم

وضعیت بدن مادر در هفته سی و هفتم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: اگر سر کودک رو به پایین قرار گرفته باشد فشار کمتری بر روی قفسه سینه و معده خود احساس می کنید.

وضعیت بدن مادر در هفته سی و هفتم
  • در این هفته ها ممکن است دچار احساس گرسنگی شدید شوید.کالری مصرفی صرف ذخیره چربی کودک شما میشود.
  • در این هفته ممکن است فشار کمتری بر روی قفسه سینه و معده خود احساس کنید.این در صورتی ای است که سر کودک رو به پایین قرار گرفته باشد.بنابراین میتوانید راحت تر نفس بکشید و میل شما به خوردن زیادتر میشود.
  • برخی از زنان چار اسهال میشوند این عمل، مسیر سفر کودک را پاکساز ی میکند. اما اگر این حالت شما بیش از یک روز بطول انجامید حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر ناف شما بیرون زده نگران نباشید بلافاصله بعد از تولد یا حداکثر چند هفته پس از آن به حالت عادی باز خواهد گشت.
  • خوابها و رویاهای شما تغییر کرده اند؟ در هنگام خواب گمان می کنید رویاهایتان واقعی هستند؟ نگرانیهای ناشی از مادر شدن می تواند موجب اینگونه خواب دیدنها شود.
  • ممکن است تعداد انقباضهای عضلانی براکستون- هیکس بیشتر شده باشند. همچنین ممکن است زمان هرکدام از این انقباضها بیشتر طول بکشند و آزاردهنده تر شده باشند. هنگامی که بروز این انقباضات بیشتر شود ممکن است گمان کنید که زمان زایمان فرا رسیده است. همچنین ممکن است ترشحات لزج و مخاطی واژن نیز افزایش یافته باشد. در دوران بارداری مخاط متراکم و ضخیمی دهانه ورودی رحم را می بندند و نقش حفاظتی دارد، هنگام شروع زایمان این مخاط که "پلاگ موکوسی" نام دارد ممکن است کمی خونی شود و با شروع باز شدن دهانه رحم، خارج شود. به این وضعیت "نمایش خونی" می گویند و اگر در این دوره "نمایش خونی" را مشاهده کردید ممکن است زمان زایمان فرا رسیده باشد. در این زمان هم مانند سایر مواقع در طول بارداری در صورت مشاهده لکه یا خونریزی فورا به پزشک خود اطلاع دهید.
  • خواب شما بسیار سبک و کم می شود. وزن زیاد، باعث کاهش سرعت شما شده و احساس می کنید که جنین در حال افتادن و خارج شدن است. هر چه زمان می گذرد، متخصصان شما را برای نزدیک شدن موعد مقرر چک می کنند. احتمال دارد که همه چیز همان گونه که شما پیش بینی کرده بودید، پیش برود. اما این احتمال را نیز بدهید که این جریان بر خلاف تصور شما پیش رود. حتی احتمال دارد که شما قبل از رفتن برای عمل، تصمیم خود برای تزریق نکردن دارویی را تغییر داده و بخواهید تزریق شود و یا حتی در لحظه آخر عمل سزارین را بخواهید. خود را برای هر گونه تغییر در برنامه آماده کنید و بدانید که این لحظه، لحظه ای است که تا آخر عمر آن را از یاد نبرده و شاکر خواهید بود.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات