top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: برخی از استخوان های او هنوز نرم هستند اما پس از تولد سفت و محکم خواهند شد.

کودک شما چگونه تغییر می کند

بچه ی شما می تواند چند روز بیشتر در رحم بماند، اما موعدش به سر رسیده است. او احتمالاً 700/2 گرم وزن و نزدیک به 50 سانتی متر طول دارد، اما حتی پزشک شما هم نمی‌تواند بگوید بچه ی شما در هنگام تولد چقدر بزرگ خواهد بود. در واقع وزن بدن شما احتمالاً از این بیشتر بخواهد رفت اما بچه ی شما همچنان به افزودن وزنش ادامه خواهد داد. در همین زمان مقداری از مایع جنینی شما در حال شروع به جذب مجدد توسط بافت های شماست که اندکی از مایع اطراف بچه ی شما می کاهد. این ممکن است باعث شود احساس کنید که بچه ی شما انگار کمتر حرکت می کند. اما وی عملاً درست به همان اندازه ی قبل فعال است.

از این به بعد رشته کودک آهسته و ثابت خواهد ماند و تنها چربی ذخیره می کنند.

بطور کلی وزن هنگام تولد پسران بیش از دختران است.

برخی از استخوان های او هنوز نرم هستند اما پس از تولد سفت و محکم خواهند شد.

موی سر بسیاری از کودکان در هنگام تولد کامل است و طول موهای آنها ممکن است بین 1.2 تا 3.8 سانتی متر باشد. اگر رنگ موی کودک شما با خود شما یکسان نیست تعجب نکنید. برخی نوزادان هم تنها کمی موی کرک مانند دارند.

کودک در مایعی که او را احاطه کرده به تمرین تنفس مشغول است تا در موقع مقرر این عمل را به کمال برساند. در کنار این کار، اعمال دیگری نظیر مکیدن شست دست، چرخاندن سر، بلعیدن، پلک زدن و گرفتن با دست‌ها را نیز تمرین می کند.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات