top
تقویت مغز نوزاد در ماه سوم تولد

تقویت مغز نوزاد در ماه سوم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: وقتی نوزاد صداهای نامفهوم تولید می‌کند، با شیوه آوازهای خودش با او صحبت کنید و به او گوش دهید تا جواب دریافت کنید.

تقویت مغز نوزاد در ماه سوم تولد

وقتی نوزاد صداهای نامفهوم تولید می‌کند، با شیوه آوازهای خودش با او صحبت کنید و به او گوش دهید تا جواب دریافت کنید. این کار آغازگر مکالمه‌ای است که فرزندتان را به رسمیت شناخته و انس الفت شما را با او بیشتر می‌کند. این مسأله او را ترغیب می‌کند که بلند‌تر صحبت کند و بیشتر با شما ارتباط برقرار کند. به همین نحو، گفتگوی شما با یکدیگر شروع می‌شود. کم کم این گونه صحبت‌های شما و نوزاد، جای خود را به مکالمه با زبان واقعی خواهد داد.

در خانه هر دو زبان (یا زبان‌های بسیار!) را استفاده کنید؛ نوزاد شما به موقع از پس همهٔ آن‌ها بر می‌آید. اگر شما به زبان انگلیسی و فارسی صحبت می‌کنید، یعنی با همسرتان به زبان انگلیسی و با نوزادتان به زبان فارسی حرف می‌زنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

هیچ جای نگرانی نیست. مغز نوزاد شما کاملاً قادر است زبان فارسی به علاوه نحوه استفاده از آن را از شما بیاموزد و اینکه با چه کسی به این زبان صحبت کند را یاد بگیرد و نیز می‌تواند با پدرش به زبان انگلیسی صحبت کند.

بازی با نوزاد

هم اکنون، زمان بسیار خوبی است که بازی‌های جالبی را به او ارائه کنید، از قبیل:

  • روی زمین به پشت بخوابید و نوزاد را به روی شکم یا روی سینه خود بخوابانید. در این وضعیت انگیزه بیشتری پیدا می‌کند تا سرش را بلند کرده و به چهره شما نگاه کند. حتی از دستانش استفاده می‌کند تا کمی سینه‌اش را بالا بیاورد. این حرکت را ممکن است در چهار ماهگی انجام دهد، بنابراین اگر هنوز آن را انجام نمی‌دهد، نگران نشوید.
  • اگر صحبت‌هایتان را با اشاره همراه کنید، نوزاد بیشتر متوجه می‌شود. بنابراین ۱۵ دقیقه وقت بگذارید و او را در اطراف خانه بچرخانید، به وسایل خانه اشاره کنید و نام آن‌ها را بگویید.
  • یک اسباب بازی با رنگ روشن یا یک عروسک پارچه‌ای را بالای سر او تکان بدهید و او را تشویق کنید که آن را بگیرد. عروسک را به گونه‌ای قرار بدهید که حتماً برای گرفتن آن بدنش را بکشد. این تمرین خوبی برای هماهنگ نمودن چشم و حرکت دستان اوست.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات