top
خواب نوزاد در ماه سوم تولد

خواب نوزاد در ماه سوم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: در این زمان نوزادتان خودش می‌تواند بدون کمک شما دوباره به خواب برود.

خواب نوزاد در ماه سوم تولد

در این زمان نوزادتان خودش می‌تواند بدون کمک شما دوباره به خواب برود. اگر نیمه‌های شب بیدار شد و نق زد، به سرعت به سراغ او ندوید و بگذارید خودش کم‌کم به خواب برود. او حتماً با به خواب رفتن دوباره، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. مهم نیست که چه برنامه‌ای برای خواب او دارید، به آن ادامه دهید. بالاخره خواب طولانی‌مدت شبانه به سراغ او خواهد آمد.

شما شاید متحیر شوید که پس چه موقع بچه ی شما تمامی شب را بخوابد. بچه ها معمولاً روال عادی خوابیدن خود را هر 2 یا 3 روز در نخستین هفته های عمرشان تغییر می دهند. دو ماه اول زندگی بچه شما تقریباً هر رویه و روال خوابی می تواند شناخته شود. چنانچه بچه ی شما همواره شب ها بیدار است یا به نظر می رسد که روزها و شب ها را در هم آمیخته است، می توانید آموختن تفاوت را به وی آغاز نمائید. در طول روز تحریکات زیادی به بچه ی خود بدهید. و رادیو را روشن بگذارید و در حالی که وی در نزدیکی شماست کارهای خانه را انجام دهید. پس همین که هوا شروع به تاریک شدن می کند علائمی به بچه بدهید که نشان دهد وقت آرام گرفتن و ساکت بودن است. پوشک و لباس های او را تعویض کنید، پس او را برای خواب درون رختخوابش بگذارید، وقتی وی را شیر می دهید اتاق را نیمه تاریک نگهدارید.

وقت خواب برای بچه : چنانچه شما در رابطه با وقت خواب با یک روال معین به کودک خود کمک کنید، وی در طول شب بهتر خواهد خوابید. برای مثال *:  6 تا 7 بعد از ظهر یک حمام آرام بخش به بچه بدهید، او را به آرامی ماساژ دهید. برای خواب به وی لباس بپوشانید  7*. بعد از ظهر در یک اتاق نیمه روشن و ساکت به وی شیر دهید.  * 8بعد از ظهر او را در اتاقی تاریک ساکت در رختخواب بگذارید و چراغ خوابی را روشن کنید، چنانچه گریه می کند. او را هر چند دقیق وارسی کنید تا ببینید حالش خوب است. اگر به وضوح دلخور است به آرامی نوازشش کنید، برای آرام کردنش وی را بغل کنید، اما دیدارها را کوتاه نگهدارید و مشغولیت ها و حواس پرتی ها را به حداقل برسانید تا یک روال همیشگی زمان و وقت خوابیدن را پی ریزی نمائید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات