top
شروع غذاهای جامد در ماه چهارم تولد

شروع غذاهای جامد در ماه چهارم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: آکادمی‌های بهداشت توصیه می‌کنند که بین ۴ و ۶ ماهگی دادن غذاهای جامد به نوزاد را شروع کنید.

شروع غذاهای جامد در ماه چهارم تولد

بسیاری از آکادمی‌های بهداشت توصیه می‌کنند که بین ۴ و ۶ ماهگی دادن غذاهای جامد به نوزاد را شروع کنید. برای اولین بار و معمولاً نشاستهٔ برنج غنی شده از آهن توصیه می‌شود که می‌توانید مقدار کمی از پودر غذای نشاسته‌ای را با شیر خشک یا شیر خودتان مخلوط کنید - به شکل فرنی. هنگام خوردن غذا، نوزاد را بنشانید، با قاشق بچه مقدار کمی از فرنی را بردارید، روی لب‌های او قرار بدهید. همین که آن را مزه مزه کرد، سعی کنید مقداری از آن را در دهانش بریزید. نوزادان کم سن و سال به طور طبیعی دارای واکنش برگرداندن زبانی (Tongue Thrust) هستند، به این معنی که بیشتر مقدار غذایی را که در دهان او ریخته‌اید، به وسیلهٔ زبان بر می‌گردانند، اما به سعی خود ادامه بدهید، به زودی با آن کنار می‌آید. برخی از نوزادان به طور ذاتی خوش اشت‌ها هستند؛ در مورد این نوزادان تنها کاری که باید انجام دهید، این است که قاشق را خوب پر کنید. برخی دیگر از نوزادان بی‌می‌ل و کم اشت‌ها هستند، بنابراین آرام شروع کنید و انتظار نداشته باشید که برای بار اول بیشتر از نیم قاشق چایخوری بخورند.

حتی نوزادان کم اشتها و بی‌میل معمولاً بعد از چندین بار تجربهٔ مزه‌های جدید، خودشان را با آن وفق می‌دهند؛ بنابراین از اینکه نوزادتان فرنی‌اش را نمی‌خورد، دلسرد نشوید. ظرف چند هفتهٔ می‌توانید از سایر غذاهای کودک نیز استفاده کنید، مانند موز له شده و یا پورهٔ هویج و نخود فرنگی. می‌توانید قبل از اینکه نوزادتان فکر کند که هر غذایی باید شیرین باشد، به او سبزیجات بدهید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات