top
بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه پنجم تولد

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه پنجم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: آیا نوزادتان بیش از حد نق نقو شده، ناله می‌کند و غر می‌زند، به حدی که فکر نمی‌کنید مشکل از دندان درآوردن باشد؟

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه پنجم تولد

رویش دندان

آیا نوزادتان بیش از حد نق نقو شده، دست‌هایش را می‌جود، ناله می‌کند و غر می‌زند، به حدی که فکر نمی‌کنید مشکل از دندان درآوردن باشد؟ تمامی این‌ها ممکن است با فزونی ریزش آب دهان، عفونت گوش و یا حتی تب خفیف همراه شود. همه این‌ها علائم رویش دندان هستند که هفته‌ها قبل از درآمدن دندان‌های کوچک و سفید او، شاهد آن‌ها خواهید بود.
از پزشکتان بپرسید که برای کاهش درد او از چه دارویی می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید به او آب سرد بدهید یا از اسباب بازی‌های جویدنی استفاده کنید که می‌توانند به کاهش ناراحتی او کمک کنند. در واقع برای اینکه ناراحتی او را به صفر برسانید، هیچ کاری از دست شما ساخته نیست؛ فقط سعی کنید که تا جای ممکن وسایل راحتی او را فراهم کنید.

اجتناب از آلاینده ها

مطمئن شوید که آب نوشیدنی نوزادتان سالم و بدون فلوراید باشد. همچنین باید مطمئن شوید که هوای خانه برای او بی‌خطر است. اغلب ذرات و گازهایی داخل خانه شناورند که ممکن است از وجود آن‌ها آگاه نباشید. این ذرات و گاز‌ها هیچ تأثیری بر شما نخواهند گذاشت، اما می‌توانند برای نوزادتان خطرناک باشند. عامل آن می‌تواند منواکسید کربن، کپک، و یا حتی گرد و غبار معلق در هوا باشد. می‌توانید دستگاه یابندهٔ منو اکسید کربن خریداری نمایید. این دستگاه در صورت وجود گازهای خطرناک در خانه، به شما هشدار می‌دهد. برای تقلیل احتمال وجود ذرات ریز شناور در خانه و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به نوزادتان، پی‌در‌پی خانه را تمیز و گردگیری کنید و هر بار که ممکن بود پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات