top
برنامه ای برای استراحت مادر

برنامه ای برای استراحت مادر

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: گپ زدن با دوستان و اقوام و یا همسرتان در همه حال می‌تواند به شما نیروی تازه‌ای ببخشد.

برنامه ای برای استراحت مادر
  1. در همسایگی و یا بین دوستان و آشنایان و منابع آگاه در اطرافتان، به دنبال مباحثی بگردید که درشما ایجاد علاقه کرده، از شما حمایت به عمل آورده و به نوعی پاسخگوی نیاز‌هایتان می‌باشد. حتی خودتان نیز می‌توانید در صورت لزوم گروه‌هایی را به همین منظور تشکیل دهید.
  2. به اینترنت وصل شوید، با دوستان و خانواده در تماس باشید، حتی اگر شده از طریق پست الکترونیکی.
  3.  به خودتان استراحت بدهید. حداقل هفته‌ای یک بار، فرصتی برای استراحت و توجه به خودتان بدهید. ایده‌آل‌تر از همه اینکه روزی نیم ساعت برای خودتان وقت بگذارید.
  4. یک مجله یا کتاب دم دست داشته باشید تا موقعی که نوزادتان چرت می‌زند، آن را بخوانید، حتی اگر شده چند صفحه در روز. می‌توانید به دنیای افسانه‌ها بگریزید و یا یک مطلب جدید بیاموزید.
  5. وبلاگ نویسی کنید یا در دفتر خاطراتتان مطالبی بنویسید. بستگی به خودتان دارد که آیا می‌خواهید مشاهداتتان را علنی کنید یا خیر. با این کار به سلامت روانی خود کمک کرده و در آینده نیز می‌توانید آن‌ها را به یاد بیاورید.
  6. با یکی از افراد بزرگسال و دوشت داشتنی در فامیل و آشنایان چه شخصاً و چه تلفنی صحبت کنید. گپ زدن با دوستان و اقوام و یا همسرتان در همه حال می‌تواند به شما نیروی تازه‌ای ببخشد.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات