top
تقویت مغز نوزاد در ماه پنجم تولد

تقویت مغز نوزاد در ماه پنجم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: برای اینکه مغز نوزادتان را هشیار نگه دارید، در محیط پیرامون او تغییرات کوچکی ایجاد کنید.

تقویت مغز نوزاد در ماه پنجم تولد

برای اینکه مغز نوزادتان را هشیار نگه دارید، در محیط پیرامون او تغییرات کوچکی ایجاد کنید. برای مثال، به اسباب بازی متحرک بالای تخت او روبان‌های کوچکی ببندید. هر از گاهی عکس‌هایی را که نوزادتان هنگام عوض کردن پوشکش نگاه می‌کند، تغییر بدهید. در طول هفته یک جفت گوشواره در گوشتان بیاندازید و سپس آن‌ها را عوض کنید، ببینید که آیا نوزادتان متوجه این تغییر می‌شود. به احتمال زیاد شاهد توجه و علاقه در چهره او خواهید بود.

برای سرگرم کردن نوزادتان او را روی صندلی مخصوصش قرار دهید و یک موسیقی رقص بگذارید. حالا با موزیک پیش بروید: دست‌هایتان را تکان بدهید، بچرخید و کارهای بچه گانه انجام دهید. این کار‌ها او را شاد، آرام و سرگرم کرده و در عین حال به او کمک می‌کند تا حواسش (منظور حواس پنجگانه) را با شیوه‌ای مناسب یک نوزاد با هم ترکیب کند.

هنگامی که در یک میهمانی مملو از عوامل تحریک کنندهٔ حواس باشید - جشن تولد، و یا یک میهمانی خانوادگی شلوغ - اینجاست که صدای او در می‌آید و بدخلقی می‌کند. او را از آنجا بیرون ببرید و در حالی که تکانش می‌دهید (به حالت رقص والس) به آرامی زمزمه کنید. صدای آرامش بخش شما و ریتم حرکتتان به طور معجزه آسایی او را ساکت و آرام خواهد کرد.

  از آنجایی که نوزادتان در حال یادگیری دربارهٔ حرکت است، اشیاء متحرکی را در اطراف او قرار بدهید. او را روی زمین در حالت نشسته قرار دهید تا حرکت اجسام را ببیند، یک توپ را روی زمین غلت بدهید. ماشین‌های اسباب‌بازی را در جلو و عقب او حرکت دهید. یک تیوپ که برای کاغذهای رول شده استفاده می‌شود، خریداری نمایید، توپ و سایر اسباب بازی‌های کوچک را از طریق این تیوب غلت بدهید. این فعالیت در حین اینکه به نوزاد قانون مسیر پرتابه را یاد می‌دهد، برای روز‌ها، هفته‌ها و ماه‌ها لبخند را بر لبان او می‌نشاند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات