top
فعالیت های مهم نوزاد در ماه ششم تولد

فعالیت های مهم نوزاد در ماه ششم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: در حدود ۶ ماهگی نوزادتان می‌تواند ۳۰ دقیقه بدون کمک بنشیند.

فعالیت های مهم نوزاد در ماه ششم تولد
  • در حال حاضر نوزادتان باید نام خود را بداند و وقتی او را صدا می‌کنید، باید سرش را به سمت شما برگرداند. ممکن است به شکلک‌های بامزه‌ای که در می‌آورید، بخندد و سعی کند شما را نیز بخنداند.
  • با بزرگ‌تر شدن نوزادتان ممکن است زمانی که اتاق را ترک می‌کنید، شروع به گریه کند و وقتی باز می‌گردید، هیجان زده شود. همچنین هنگامی که می‌خواهد او را در آغوش بگیرید، دستانش را بالا می‌آورد.
     
  • اگر شیء کوچکی را روی زمین قرار دهید، نوزادتان می‌تواند با انگشتانش آن را به سمت خود بکشد. همیشه توجه داشته باشید شیئی که قابل بلع باشد یا خطری برای او داشته باشد، در دسترسش قرار ندهید. اگر به جای غذای نشاسته‌ای نوزاد به او غذای جامد بدهید، نوزادتان می‌تواند آن را با دستانش برداشته و به طرف دهانش ببرد.
     
  • در این ماه ممکن است متوجه شوید که نوزادتان روی دست و پایش بلند شده و شروع می‌کند به چهار دست و پا رفتن. این لحظه برای هر دوی شما هیجان انگیز است. در حدود ۶ ماهگی نوزادتان می‌تواند ۳۰ دقیقه بدون کمک بنشیند. او از دست‌هایش برای حفظ تعادل خود استفاده می‌کند. او در حالت نشسته بهتر می‌تواند خودش را سرگرم کند، زیرا در این حالت به راحتی می‌تواند به اسباب بازی‌هایی که نزدیکش قرار دارند دست یابد و می‌تواند ببیند که در اتاق نشیمن پشت سرش چه می‌گذرد.
  • در این سن نه تنها به زودی رویش دندانهای نوزاد را مشاهده خواهید کرد (البته اگر تا به حال دندان در نیاورده باشد)، بلکه باید مسواک زدن آن‌ها را نیز شروع کنید.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات