top
بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه ششم تولد

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه ششم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: در این سن نوزادتان ممکن است هنگامی که افراد غریبه در اطراف او هستند، مضطرب شود.

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه ششم تولد

بروز خجالت

در این سن نوزادتان ممکن است هنگامی که افراد غریبه در اطراف او هستند، مضطرب شود. اگر در آغوش فردی دیگر شروع به گریه کرد، خجالت نکشید، او را بگیرید و آرام کنید. سعی نکنید که او را از دیدن چهره‌های جدید محروم کنید؛ زیرا بودن در کنار افرادی غیر از شما و همسرتان برای او مفید است. فقط بدانید که او برای عبور از این مرحلۀ رشدی مهم، نیاز به صبر و درک شما دارد.

وقتی نوزادتان هر کسی حتی پدرش را پس می‌زند، این مسأله ممکن است برای آن‌ها و شما سخت باشد. به همین دلیل خو گرفتن به سایر افراد نیز بخشی مهم در اجتماعی شدن اوست.

وقتی نوزادتان را با دوستان و اعضای خانواده آشنا می‌کنید، سعی کنید او را در حالی که فردی با او حرف می‌زند، در آغوشتان نگه دارید و بعد او را در آغوش آن فرد بگذارید و نزدیکش بمانید و بعد از آن برای مدت کوتاهی از او دور شده و بازگردید. این گام را تکرار کنید و هر بار فاصلهٔ زمانی که از او دور می‌شوید، بیشتر و بیشتر کنید.

مدفوع نوزاد

احتمالاً تغییراتی در مدفوع نوزادتان مشاهده خواهید کرد. مدفوع او سفت‌تر، تیره‌تر و کوچک‌تر می‌شود. این فرآیند به دلیل تغییر رژیم غذایی نوزاد، طبیعی است. اگر احساس می‌کنید که یبوست دارد، با پزشک او صحبت کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات