top
فعالیت های مهم نوزاد در ماه دوازدهم تولد

فعالیت های مهم نوزاد در ماه دوازدهم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: همین طور که نوزاد بزرگ‌تر می‌شود، بیش از پیش به اشیائی مانند شیشه شیر، پستانک و... وابسته شده.

فعالیت های مهم نوزاد در ماه دوازدهم تولد
  • همین طور که نوزاد بزرگ‌تر می‌شود، بیش از پیش به اشیائی مانند شیشه شیر، پستانک و... وابسته شده و جدا کردن او از آن‌ها سخت‌تر می‌شود. او دارد سر سخت‌تر می‌شود و هرچه دیر‌تر اقدام به این کار بکنید، باید بیشتر با او کلنجار بروید. همچنین او بیشتر از شیشه شیر استفاده می‌کند تا از لیوان مخصوصش، این امر او را آنقدر سیر می‌کند که دیگر جایی برای دریافت مواد غذایی مورد نیازش نمی‌ماند.
  • در این سن نوزادتان نه تنها می‌داند که اشیاءِ خارج از دید او و شیئی که رویش پوشانده شده است، هنوز وجود دارند، بلکه می‌داند وقتی شیئی کاملاً پوشیده شده است، شکل پارچه‌ای که روی آن انداخته شده به شکل‌‌ همان شیء زیرین می‌باشد. اگر هنگام قایم موشک بازی پشت پرده پنهان شوید، نوزادتان شما را پیدا می‌کند: شکل بدن شما در پشت پرده، جای شما را به نوزاد با هوشتان لو می‌دهد.
  • برخی از نوزادان از اینکه هنگام صبح، لباس‌هایشان را بپوشند و آماده شوند، اصلاً خوششان نمی‌آید. اگر کوچولویتان در برابر لباس پوشیدن مقاومت می‌کند، این کار را برایش لذت بخش کنید. برای مثال هنگامی که لباسش را از سرش رد کردید، بگویید «دالی» و قبل از اینکه جوراب‌هایش را بپوشانید پا‌هایش را قلقلک بدهید. یا به او اجازه بدهید که خودش یکی از دو پیراهنش را انتخاب کند. نوزاد وقتی احساس کند که بیشتر در این امر دخالت دارد، با صبر بیشتری لباسش را می‌پوشد.
     


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات