top
تقویت مهارت زبانی نوزاد

تقویت مهارت زبانی نوزاد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: به یاد داشته باشید که با نوزادتان آهسته صحبت کنید و نام هر چیزی را بگویید.

تقویت مهارت زبانی نوزاد

مهارت زبانی نوزادتان روز به روز در حال افزایش است، اما شما می‌توانید به او کمک کنید تا سریع‌تر آن‌ها را بیاموزد. به یاد داشته باشید که با نوزادتان آهسته صحبت کنید و نام هر چیزی را بگویید. نام تمامی چیزهاچنگال، قاشق، سگ، گربه، فنجان، بشقاب و هر چیز دیگر را که نوزاد می‌بیند و برمی دارد – را بگویید.

می‌توانید او را با مفاهیمی مانند داغ و سرد، داخل و خارج و خیس و خشک آشنا کنید. هر جا که می‌روید، به رنگ‌ها اشاره کنید و نام آن‌ها را بگویید. با اینکه نوزادتان نمی‌تواند پشت سر شما نام آن‌ها را تکرار کند، اما حرف‌های شما را درک می‌کند. برای اینکه نوزادتان را تشویق به جواب دادن کنید، از او سؤال بپرسید. او را تحت فشار قرار ندهید و مجبورش نکنید که حرف بزند. این کار را برایش جالب و جذاب کنید و یادگیری را تبدیل به کاری دوست داشتنی کنید. حتی اگر بخش کوچکی از کاری را انجام می‌دهد، او را تحسین کنید. همچنین می‌توانید به طور مرتب برایش کتاب بخوانید و حتی یک کتاب تکراری را دائماً برایش بخوانید. تکرار ابزار خوبی برای یادگیری است.

اکنون زمان خوبی است که او را با مفهوم کمک آشنا کنید. حتی اگر تا مدت‌ها بعد هم نتواند آن را انجام دهد، اما همین که به راه افتاد با کمک به جمع و جور کردن وسایل خانه، بسیار هیجان زده می‌شود. جملات «لطفاً» و «ممنونم» را با تکیه ادا کنید تا الگوی او قرار بگیرید تا در آینده او نیز همین جملات را به شما بگوید!



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات