top
بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه دوازدهم تولد

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه دوازدهم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: دندان نوزاد مانند دندان بزرگسالان، قابل شکستن و مستعد آسیب هستند.

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه دوازدهم تولد
  • آسیب دیدن دندان نوزاد: دندان نوزاد مانند دندان بزرگسالان، قابل شکستن و مستعد آسیب هستند. در یکی از زمین خوردن‌های نوزاد، ممکن است قسمتی از دندانش بشکند. از آنجا که این‌ها دندان‌های شیری هستند و در آینده خواهند افتاد، شکستن گوشه‌ای از دندان او، مسألۀ واقعاً نگران کننده‌ای نیست.
    اما حتماً دقت کنید و ببینید که لبه‌های آن تیز نباشند و از لثه‌هایش خون نیاید. اگر ظاهراً مشکلی وجود دارد، به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • اکنون خیلی زود است که نگران اختلالاتی مانند بیش فعالی شوید. بگذارید نوزادتان خوش بگذراند و از کشف دنیای پیرامونش لذت ببرد. به یاد داشته باشید که هر روز و هر حرکت نوزاد، ابزار یادگیری او هستند. آنچه شما از آن به عنوان بیش فعالی یاد می‌کنید، شاید فعالیت بیش از حد نوزادتان نسبت به سنش باشد. نوزاد شما به مدتی طولانی در یک جا قرار داشت و نمی‌توانست هر وقت که دوست داشت، به هر جایی که می‌خواست برود. این آزادی را تازه به دست آورده، در نتیجه باعث پر تحرکی او شده است. اکنون خیلی زود است که نگران اختلالاتی مانند بیش فعالی شوید. بگذارید نوزادتان خوش بگذراند و از تماشای نحوۀ کشف دنیای پیرامونش لذت ببرید.
  • اگر نوزادتان هنوز شروع به راه رفتن نکرده است، خیلی نگران نباشید. یادتان باشد که زمان کسب مهارت‌ها در نوزادان با هم تفاوت دارد. برخی از نوزادان ممکن است تا ۱۵ ماهگی هم راه نروند و این مسأله‌ای طبیعی است. اگر واقعاً فکر می‌کنید که مشکلی وجود دارد، حتما با پزشک او صحبت کنید.
  • برهنگی: نوزادتان بدن برهنۀ شما را دیده است؟ اگر چنین است لازم نیست نگران شوید. او در این سن نه می داند که برهنگی یعنی چه و نه آنچه را که دیده، به یاد خواهد آورد. این مسأله در نوزادان، تا 1 سالگی صحت دارد.اما زمانی که کودک به 3 یا 4 سالگی برسد، این عقیده تغییر می کند. بیشتر کارشناسان معتقدند که ایرادی ندارد اگر کودکی یکی از والدین هم جنس خودش را برهنه ببیند، اما نباید والدین جنس مخالفش را برهنه ببیند.
  • در این سن وزن نوزاد سه برابر وزن او در هنگام تولدش می‌شود، اما بین یک و دو سالگی فقط چند گرم به وزن او اضافه خواهد شد. نگران کم غذایی نوزادتان نباشید، زیرا او آن چیزهایی را که نیاز دارد می‌خورد و خیلی زود می‌آموزد که چگونه هنگام سیر شدن، دست از غذا بکشد.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات