top
آماده شدن برای خواهر یا برادر

آماده شدن برای خواهر یا برادر

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: آیا کودکان پذیرش یک خواهر یا برادر دیگر را دارند چه وقت باید این مطلب را به آنها بگوییم؟

آماده شدن برای خواهر یا برادر

اگر دوباره باردار شده‌اید، سه ماههٔ آخر بارداری – یعنی زمانی که می‌توانید به شکم بزرگتان اشاره کنید – زمان خوبی است که این خبر را به کودک بدهید.
از این زمان استفاده کنید و کودکتان را آمادهٔ پذیرش نوزاد کنید. دربارهٔ نوزاد با او صحبت کنید تا به آن عادت کند. هر چند کودکان در این سن واقعاً مفهوم آن را درک نمی‌کنند، اما شنیدن حرف‌های شما در این‌باره، زمینهٔ اتفاقی را که قرار است بیافتد، فراهم می‌کند. اگر قصد دارید تختخوابش را عوض کنید یا اتاق مشترکی با نوزاد داشته باشد، این تغییر را اعمال کنید یا قبل از روز زایمان، گهوارهٔ نوزاد را به اتاق او بیاورید.
در صورت امکان به دیدار اقوامی که تازه صاحب فرزند شده‌اند، بروید. بسیاری از کودکان نوپا نوزادان را دوست دارند. می توانید به کودکتان کمک کنید تا بدون هیچ خطری از طریق لمس اعضائی که دست زدن به آن‌ها مانعی ندارد (بهتر است به پاهایش دست بزند)، با نوزادانی که در مکان‌های عمومی می‌بیند ارتباط برقرار کند و به او نشان دهید که چگونه با ملایمت با آن‌ها رفتار کند. علاوه بر این، از این هفت‌های رو به اتمام خانواده‌تان آنگونه که هست لذت ببرید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات