top
استفاده از پستونک و شیشه شیر

استفاده از پستونک و شیشه شیر

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: آیا استفاده از شیشه شیر و پستونک در دوسالگی برای کودک ضرر دارد

استفاده از پستونک و شیشه شیر

استفاده از پستانک و شیشه شیر اغلب تا دو سالگی ادامه پیدا می‌کند. استفادهٔ محدود از آن در این سن، هیچ ضرری برای کودکتان ندارد. اما اگر مدام یکی از این‌ها در دهانش است، اکنون وقت آن است که استفاده از آن را محدود و یا متوقف کنید. را‌ه‌هایی برای ترک و یا محدود کردن استفاده از آن‌ها:
هنوز از پستانک استفاده می‌کند: سعی کنید استفاده از پستانک را به زمان خواب بعدازظهر یا خواب شبانهٔ او محدود کنید و وقتی کودکتان تصمیم می‌گیرد که از آن استفاده نکند، از او تعریف کنید.
هنوز از شیشه شیر استفاده می‌کند: برای شروع، محتویات شیشه شیر را به آب محدود کنید، شیر و آب‌میوه را فقط با فنجان به او بدهید. تنها زمانی که سر میز یا روی صندلی بلندش نشسته است، به او اجازه بدهید که از شیشه شیر استفاده کند تا آن را مدام همراه خود به این طرف و آن طرف نبرد یا برای به خوابیدن به آن وابسته نشود. چیزهای آرامش بخش دیگری را جایگزین آن کنید (برای مثال، پتو).
ترک استفاده از شیشه هنگام خواب شبانه کار سختی است و قطعاً بهتر است ممنوع شود. زیرا نشستن شیر روی دندان‌ها در طول شب، منجر به خراب شدن جدی دندان‌های کودک می‌شود. اگر فعلاً نمی‌خواهید شیشه شیر شبانهٔ او را قطع کنید، به شرطی که داخل آن آب بریزید، مانعی نخواهد داشت. هنگام خواب خیلی ساده می توانید داخل شیشه شیرش آب بریزید و به او بدهید و کودک هم ممکن است مشکلی با آن نداشته باشد. یا برای سهولت این تغییر، به ازای مقداری از شیر به آن آب اضافه کنید و کم کم هر بار مقدار آب آن را افزایش دهید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات