top
نکاتی دربارهٔ شامپو زدن

نکاتی دربارهٔ شامپو زدن

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: هیچ قانونی نمی‌گوید که کودکتان هر روز به شامپو کردن نیاز دارد. برای بسیاری از کودکان هفته‌ای یک بار نیز کافی است.

نکاتی دربارهٔ شامپو زدن

اگر همیشه باید بر سر شستن موهای کودک کشمکش کنید، موهایش را کوتاه کنید تا کمتر نق بزند. به جای اینکه آب روی سرش بریزید، با یک لیف خیس موهایش را خیس کرده و شامپو بزنید. فقط مقدار خیلی کمی شامپو بزنید و از شامپوی ضد سوزش چشم استفاده کنید تا در صورت تماس شامپو با چشم‌هایش، احساس سوزش نکند.
ظاهراً آبکشی موها نیاز به مهارت زیادی دارد، زیرا بسیاری از کودکان کم‌سن حتی با رفتن چند قطره آب به چشمانشان ناراحت می‌شوند. سعی کنید هنگام آب کشیدن سر کودکتان، لیف را تا کرده و روی چشمانش نگه دارید. بسته به میزان موهای کودکتان، حتی می‌توانید به جای ریختن آب روی سرش، از لیف خیس استفاده کنید. برای پرت کردن حواس او تدابیری بیاندیشید، مثل خواندن یک ترانهٔ خنده‌دار. می توانید یک آینه به دستش بدهید تا هنگامی که سرش را می شویید به خودش در آینه نگاه کند. هیچ قانونی نمی‌گوید که کودکتان هر روز به شامپو کردن نیاز دارد. برای بسیاری از کودکان هفته‌ای یک بار کافی است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات