top
فعالیت های مهم نوزاد در ماه بیست و چهارم تولد

فعالیت های مهم نوزاد در ماه بیست و چهارم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: کودکتان متوجه شده که شما دو نفر در واقع دو فرد مجزا هستید. درک زاویۀ دیدِ متفاوت برای رشد اجتماعی او حیاتی است.

فعالیت های مهم نوزاد در ماه بیست و چهارم تولد

کودکتان بالاخره می‌فهمد که شما دو نفر در واقع دو فرد مجزا هستید. درک زاویۀ دیدِ متفاوت برای رشد اجتماعی کودکتان امری حیاتی است.
در دومین سال تولد کودکتان، منتظر تعاملات به ظاهر نه چندان مهم باشید. هنگامی با اسباب بازی جالبی بازی می‌کند و پشت شما به اوست، مقابل شما می‌آید تا مستقیماً آن را به شما نشان دهد. این کار او کاملاً معنادار است. این تبادل ساده نشان می‌دهد که کودکتان می‌داند که شما و او زاویه دید متفاوتی دارید. او اکنون می‌فهمد تجربه شما از بودن در دنیا، با او یکسان نیست.
 کودک نوپایتان مهارت‌های زیادی را کسب کرده است که این یادگیری را پشتیبانی می‌کند و این مهارت‌ها با درک اولیۀ او از اینکه موجودی مشابه شما است، شروع شد. هنگام تولد او وقتی زبانتان را بیرون می‌آوردید، او هم زبانش را بیرون می‌آورد تا نشان دهد که موجودی شبیه شماست. سپس نگاه‌تان را تعقیب کرد، زیرا مطمئن بود که شما به چیز‌هایی نگاه می‌کنید که نگاه کردن به آن‌ها برایش لازم است. در فاصله کوتاهی پس از آن، از قضاوت‌های شما برای رهبری کار‌هایش استفاده کرد - مهارتی که از آن به عنوان ارجاع اجتماعی یاد شد.
کودک نوپایتان در دومین سال زندگی خود از رفتار شما نسخه برداری می‌کرد؛ به گونه‌ای که ظاهراً می‌خواست کاری که شما را در حال انجام آن دیده است، امتحان کند، و وقتی شما در پاسخ، از کار‌های او تقلید می‌کردید هیجان زده شده و احساس اعتبار می‌کرد. بعد از آن متوجه شد که روبات‌ها علی رغم ویژگی‌های شبه انسانیشان، در گروه هستی او قرار نمی‌گیرند. و به همین ترتیب متوجه شد گاهی وقت‌ها خواسته‌های شما با خواسته‌های او در تناقضند. او اکنون خود را در آیینه می‌شناسد و می‌داند که نامی (و حتی ضمایری!) متمایز از شما دارد. از همه مهم‌تر اینکه حس همدردی کودکتان در حال رشد است و درک این موضوع که سایر افراد نه تنها افکار و احساساتی متفاوت از او دارند، بلکه دنیا را به طور متفاوتی می‌بینند، گام مهمی است در پی بردن به اینکه شما دو نفر، اشخاص مجزایی هستید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات