top
ایمنی کودک

ایمنی کودک

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: هر مرحله از رشد کودک خطرات جدیدی را در پی دارد. با پر تحرک شدن کودکتان، احتمال خطرات را مجدداً ارزیابی کنید.

ایمنی کودک

در حالی که کودکتان به دومین سال تولدش نزدیک می‌شود، زمان خوبی است که دربارۀ ایمنی او تجدید نظر کنید. قبلاً به ایمنی خانه فکر کرده بودید، اما حالا که کودکتان بزرگ‌تر و ماجراجو‌تر شده است، خطرات جدیدی در کمین او هستند. با نگاه کردن به اطراف از سطح دید کودکتان، می‌توانید خطرات احتمالی را مجدداً ارزیابی کنید.
روز به روز کودکتان قادر به ورود به مکان‌هایی می‌شود که هرگز آن را محتمل نمی‌دانستید. ممکن است از میز و کابینت‌های آشپزخانه بالا برود. در ظرف‌هایی را باز کند که قبلاً هیچ علاقه‌ای به باز کردن آن‌ها نشان نمی‌داد و خیلی سریع‌تر از آنچه که تصورش را بکنید، وارد مناطق خطرناک (استخر و....) شود.
اما خبر خوشی برایتان داریم. کودکتان در این سن کاملاً معنای «نه» را می‌فهمد. وقتی کوچک‌تر بود، مجبور بودید تمام خطرات را دور از دسترس او قرار دهید. البته توصیه می‌شود که هنوز هم همین کار را بکنید، اما اکنون علاوه بر آن باید از کلمات نیز استفاده کنید و با لحنی جدی به او بفهمانید که چه کارهایی را نباید انجام دهد. برای مثال باز کردن در جعبه‌های سی دی، پاره کردن کتاب و....
با این حال هنوز باید اشیائی را که احتمال دارد خطری برای او داشته باشند، از دسترس دور نگه دارید. چاقو‌ها را از کشوهای دم دست او بردارید و تمام دارو‌ها و ویتامین‌ها را باید مثل همیشه در ظروف محافظِ کودک نگه دارید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات