top
چگونه به کودک کفش بپوشانیم

چگونه به کودک کفش بپوشانیم

چگونه به کودک کفش بپوشانیم

به عنوان پدر و مادر مهم است که از پای کودک تان که هنوز در حال رشد است، مراقبت کنید. پای او بسیار حساس است و برای سلامتی به مراقبت ویژه ای نیاز دارد. مراقبت از پای کودک باعث می شود از مشکلاتی که در آینده ممکن است برای پای او به وجود بیاید جلوگیری شود. به همین دلیل برای والدین بسیار مهم است که یاد بگیرند چگونه به درستی کفش را پای کودک کنند تا مطمئن شوند که پاهایش کاملاً محافظت می شود. این کار ممکن است برای پدر و مادر کودک-به خصوص برای اولین بچه- مشکل باشد که بدانند دقیقاً چگونه کفش را به پاهای ظریف کودک بپوشانند. اما ترفندهای ساده ای وجود دارد که والدین مطمئن شوند این کار را به درستی انجام داده اند.

چگونه

1


قبل از اینکه کفش را پای کودک کنید باید به آرامی پایش را صاف کنید.
اگر می خواهید کفش کتانی پای کودک کنید اول یک جفت جوراب به او بپوشانید. مطمئن شوید که جورابی که انتخاب کرده اید بیش از حد گرم نیست و اجازه می دهد پایش نفس بکشد. جوراب پنبه ای برای این کار مناسب است.
باید به آرامی کفش را پای کودک کنید. مواظب باشید کفش روی پوستش پایش کشیده نشود چون هم به پایش آسیب می زند و هم باعث قرمز شدن آن هم می شود.

2


کار را به آرامی ادامه دهید. باید انگشتان پایش را به سمت نوک کفش هدایت کنید. برای اینکه پای کودک را ثابت نگه دارید با یک دست پایش را بگیرید و با دست دیگر کفش را پایش کنید. اگر کودک مقاومت کرد (ممکن است پایش را سفت بگیرد و آن را به سمت بالا ببرد)، در حال پوشاندن کفش به آرامی پایش را نوازش کنید تا آرام شود و آن را شل کند.

3


پس از اینکه کفش را پای کودک کردید، پاهایش را چک کنید تا مطمئن شوید که کفش درست به پایش رفته باشد و بیش از حد به آن فشار نیاورد و در عین حال خیلی هم شل نباشد. اگر کفش بیش از حد تنگ یا گشاد باشد می تواند باعث ایجاد تاول های دردناک شود. همچنین اگر کفش خیلی تنگ باشد می تواند باعث اختلال در گردش خون در پاها شود. به طور منظم پاهایش را چک کنید که قرمز و ملتهب نشده باشد.

 

نکات و هشدارها

پس از چند ماه چک کنید تا مطمئن شوید که هنوز هم کفش ها برای پای کودک مناسب باشد. پاهای کودک تان وقتی هنوز کوچک است خیلی سریع رشد می کند. بنابراین لازم است که هر چند ماه یکبار کفش جدید برایش بخرید.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات