top
مراقبت های بارداری در هفته سی و دوم

مراقبت های بارداری در هفته سی و دوم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: برای بلند نمودن چیزی که بر روی زمین قرار گرفته کمر خود را خم نکنید اینکار به شکم شما فشار می آورد.

مراقبت های بارداری در هفته سی و دوم
  • پاهای شما با حمل شما و بچه تان به اطراف در تمام روز سخت مشغول کار هستند. چنانچه در عضلات پای شما گرفتگی و درد احساس می شود با ایجاد کشش آنها را شل کنید. فقط در نقطه ی مورد نظر کشش ایجاد کنید و هرگز جست و خیز نکنید و در حین انجام کشش‌ها به سادگی و آهستگی و به طور طبیعی تنفس کنید. کلسیم بیشتری مصرف کنید تا کلسیم مورد نظر شما و بچه تان تامین شود آب پرتقال غنی از کلسیم بنوشید.
  • سعی کنید برای بلند نمودن چیزی که بر روی زمین قرار گرفته کمر خود را خم نکنید اینکار به شکم شما فشار می آورد.
  • استخوان کودک شما روز بروز سخت تر خواهد شد بنابراین در برنامه غذایی خود،شیر، پنیر، ماست، بادام، ماهی، سبزیجات برگ سبز که همگی سرشار از کلسیم هستند را جای دهید.
  • اگر احساس سنگینی در معده خود میکنید می توانید از غذاهای سبک و زود هضمی همچون میوه، سبزیجات، ساندویچ تست، سالاد، ماست، غلات، حبوبات و پنیر که همگی غذاهای سالمی نیز هستند میل نمایید.
  • در زمان بارداری شما روزانه حداقل به 60 گرم پروتئین نیاز دارید تا کودک بتواند به راحتی به رشد خود ادامه دهد. آمینو اسیدهای موجود در پروتئین‌ها برای رشد جنین واجب هستند. این مقدار پروتئین در یک کف دست گوشت قرمز پخته و یا ماهی پخته شده وجود دارد. اگر علاقه ای به خوردن گوشت ندارید، می توانید این میزان پروتئین را با خوردن شیر کم چرب، پنیر، ماست، تخم مرغ و یا کره بادام زمینی تامین کنید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات