top
ورزش و تأثیر آن در هفته سی و دوم بارداری

ورزش و تأثیر آن در هفته سی و دوم بارداری

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: در زمان ورزش کردن ضربان قلب خود را کنترل کنید که از حد ایمن، یعنی 140 بار در دقیقه، فراتر نرود.

ورزش و تأثیر آن در هفته سی و دوم بارداری

اگر هنگام ورزش کردن دچار سرگیجه شدید، بنشینید و یا دراز بکشید و نفس‌های عمیق بکشید. ورزش کردن باعث قوی شدن قلب و ریه ها شده که شما را برای وضع حمل آماده می کند. ولی باید توجه داشته باشید که میانه روی در ورزش کردن بهترین روش خواهد بود.

در زمان ورزش کردن ضربان قلب خود را کنترل کنید.ضربان قلب شما نباید به مدت طولانی خیلی بالا برود یا شدت ورزش شما به حدی باشد که دمای بدنتان افزایش یابد.اگر بدن شما از سلامت کامل برخوردار است به طور کلی ضربان قلبتان نباید بالا‌تر از 140 بار در دقیقه باشد. بین هر بار ضربان قلب، خون باید فرصت کافی برای رسیدن به کودک را داشته باشد. با بالا رفتن تعداد ضربان قلب، خون به اندازهٔ کافی به نوزاد نمی‌رسد و هم چنین مقدار اکسیژن موجود در خون کاهش می‌یابد.

در دوره آخر بارداری، اگر آب بدنتان به اندازه کافی تامین نشود یا دمای بدنتان بالا باشد، احتمال زایمان زودرس افزایش خواهد یافت. اگر به خاطر سلامت قلب و شش هایتان ورزش می کنید، انجام ورزش های ملایم برایتان کافی است.

 

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات