top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: ناخنهای انگشتان پاهای او درآمده اند و ناخنهای انگشتان دستهای او هم رشد کرده اند.

کودک شما چگونه تغییر می کند
  • در پایان هفته ی 32 وزن جنین به ح دود 1800 گرم می رسد. سطح پوست هنوز قرمز و چروک است. به غیر از سایر عوارض، نوزادانی که در این سن از حاملگی متولد می شو ند معمولاً زنده می مانند. برای او اینک چرخه ای خواب و بیداری معینی دارد. اما وی احتمالاً 70 درصد از اوقات را می خوابد. بچه ی شما همچنین دوره هایی از بیداری ساکت و خاموش دارد که طی آن با صداهای اطراف گوش می دهد. ریه های او در حال رسیدن شدن و تکامل هستند و ضربان قلبش قدری شروع به کاهش کرده است.
  • کم کم سر نوزاد به سمت پایین آمده تا برای زایمان آماده شود این رویداد سبب تنگ تر شدن و ایجاد فشارهای بیشتر خواهد شد.در این صورت تنگی نفس شما بسیار بهبود می یابد ولی ممکن است نیاز شما به رفتن به توالت بیشتر شود.
  • ریه های کودک شما هنوز در حال رشد و تکامل هستند.
  • در بچه های دوقلو افزایش وزن کمی کندتر صورت می پذیرد.
  • ناخنهای انگشتان پاهای او درآمده اند و ناخنهای انگشتان دستهای او هم رشد کرده اند.
  • برخی از کودکان در این مرحله موی واقعی هم درآورده اند در حالی که برخی دیگر تنها پوست او یک لایه خوب از چربی بوده و به علاوه در حالی که سیستم گوارشی کاملی دارد، از بند ناف تغذیه می کند. اسکن‌های مغزی جنین نشان داده اند که کودک در این زمان دچار rapid eye movements یا همان REM  می شود که به معنی خواب دیدن است. یعنی کودک شما در این دوران زمانی که خواب است، رویاهایی می بیند. هیچ کس نمی داند که در این دوران کودک چه چیزهایی را درخواب می بیند.موهای نرمی شبیه به کرک هلو دارند
  • در این زمان، کودک بیش فعال شما آرامتر شده است. حرکات او که قبلاً شبیه مشت و لگد زدن بود، اکنون به غلط زدن تغییر کرده است.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات