top
بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه هشتم تولد

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه هشتم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: در این دوره، احتمالاً اولین جفت از دندان‌های نوزاد در آمده است.

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه هشتم تولد

دندان‌های نوزاد

در این دوره، احتمالاً اولین جفت از دندان‌های نوزاد در آمده است. بیشتر دندان‌هایش هم تا ۱۸ ماهگی در می‌آیند. هر دندان جدید برای شما و نوزادتان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به شما خلاقیت بیشتری در رژیم غذایی نوزاد می‌دهد.
بعضی از دندان‌های نوزاد ممکن است نسبتاً کج درآیند که خود موجب نگرانی بعضی از والدین می‌شود. اما کج بودن دندان‌های شیری هیچ تأثیری در شکل دندان‌های بزرگسالی نوزاد که در پنج یا شش سالگی در می‌آیند ندارد. زمانی که تمامی دندان‌های کودک درآمده باشد - معمولا در سن دو سالگی - اکثر انحراف‌ها و کجی‌های مشاهده شده در دندان‌هایش به تدریج حالت عادی پیدا می‌کنند.

گاز گرفتن

اگر شیر خودتان را به نوزاد می‌دهید، ممکن است متوجه یک حس جدید شوید. در این دوره نوزاد شما احتمالاً یک جفت دندان درآورده و می‌آموزد که چگونه غذا را گاز بزند، برای همین ممکن است کمی گازتان بگیرد. اگر چه روز‌های اول بامزه به نظر می‌رسد، اما وقتی که واقعاً گازتان گرفت، احساس درد می‌کنید. اگر بخندید، فکر می‌کند که از این کار او خوشتان آمده است. بنابراین از‌‌ همان ابتدا واکنش نشان دهید تا دیگر آن را تکرار نکند. بهترین شیوه برای ترک این عادت، این است که او را از سینه خود دور کنید و به او بفهمانید که با این کار به شما صدمه می‌زند. بعد از چند بار صحبت کردن با لحن ثابت و قاطع، نوزاد متوجه شده و دست از این کار بر می‌دارد.

تغذیه نوزاد

احتمالاً نوزاد شما تا این دوره از همهٔ غذا‌ها تغذیه می‌کند و این شامل چیزهایی که شما نمی‌خواهید بخورد هم می‌شود. از آنجا که نوزاد پر جنب و جوش‌تر شده است، تکه‌های غذا را از کف اتاق پیدا کرده و در دهان خود می‌گذارد. از این رو بهتر است که تکه‌های بزرگِ غذای باقی مانده روی کف اتاق را به دقت جمع کنید تا موجب خفگی او نشوند.

آغاز احتیاط

نوزادانِ بین شش و نه ماهگی، زمانی که چیزی غیر عادی اتفاق می‌افتد، حس نگرانی و احتیاط را از خود نشان می‌دهند. در این دوره آن‌ها همهٔ مواردی را که قبلاً تجربه کرده‌اند، چه در مورد مردم، مکان‌ها و یا در مورد اشیاء، به خاطر می‌آورند. آن‌ها با موارد آشنا بسیار راحت‌تر کنار می‌آیند. نوزادان نمی‌توانند اضطراب و پریشانی خود را مخفی سازند. از طرف دیگر، آن‌ها تجربهٔ محدودی دارند، بنابراین با شرایط جدیدِ بسیاری مواجه می‌شوند که در آن احساس ترس یا نگرانی خواهند کرد. در این لحظات، نوزاد جهت آرامش و همدردی به شما روی می‌آورد.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات