top
بازی با نوزاد در ماه هشتم تولد

بازی با نوزاد در ماه هشتم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: هنگامی که نوزاد را مقابل آینه قرار می دهید، او با دیدن چهره‌اش می‌خندد، شروع به گپ زدن با آن می‌کند.

بازی با نوزاد در ماه هشتم تولد

در این دوره نوزاد نه تنها به لحاظ جسمانی پر تحرک شده است، بلکه شما را نیز بیشتر سرگرم می‌کند. هر روز شاهد بُروز بخش بیشتری از شخصیت او خواهید بود. زیرا بسیاری از فعالیت‌ها و کارهای جدید او برایتان خنده دار است. هنگامی که آواز می‌خوانید، نوزادتان شروع به خندیدن کرده و متناسب با وزن و آهنگ آواز، جست و خیز می‌کند. هنگامی که چیزی را می‌اندازید، می‌خندد. اگر سخنان نامفهوم و جیغ و داد‌هایش را تقلید کنید، صدای خود را بالا می‌برد. حتی جالب‌تر اینکه در بین هفت و هشت ماهگی، علائم شوخ طبعی را از خود نشان می‌دهد، سر به سرتان می‌گذارد، برای مثال اسباب بازی‌اش را به سمت شما دراز می‌کند که به شما بدهد، اما ناگهان دست خود را پس می‌کشد و بعد به چهره بهت زدهٔ شما می‌خندد.

در این سن، او کمی اجتماعی‌تر می‌شود. تمامی اعضای خانواده و افراد محبوبش را می‌شناسد. سعی می‌کند با لبخند یا حرکاتی مشابه، شما را به بازی با خود ترغیب کند. اگر چه حس شدید اضطرابِ جدایی در این سن، بدین معناست که او در حال حاضر نسبت به غریبه‌ها حس خوبی ندارد و مشتاق ایجاد ارتباط با آن‌ها نیست، ولی برای دیگر بچه‌ها و نوزادانی که او را مجذوب خود می‌کنند، استثناء قائل است. چند فیلم از خندۀ نوزادان را در اینترنت جستجو کنید و نوزاد متعجب خود را تماشا کنید. یا او را مقابل آینه قرار دهید، او با دیدن چهره‌اش می‌خندد، شروع به گپ زدن با آن می‌کند و حتی دست خود را دراز می‌کند تا تصویر ظاهر شده در آینه را لمس کند. چند ماه بعد، متوجه می‌شود که این چهره‌‌ همان چهرهٔ واقعی خودش است. ولی در حال حاضر فقط از اینکه یک دوست جدید پیدا کرده، لذت می‌برد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات