top
مغز نوزاد در ماه هشتم تولد

مغز نوزاد در ماه هشتم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: مهارت‌های حرکتی او به اندازه‌ای رشد یافته که می‌تواند با شما «دالی موشه» بازی کند.

مغز نوزاد در ماه هشتم تولد

مهارت‌های حرکتی او به اندازه‌ای رشد یافته که می‌تواند با شما «دالی موشه» بازی کند. او چشم‌هایش را می‌پوشاند، به شما نگاه می‌کند و لبخند می‌زند. حتی زیر لب چیزی می‌گوید که صدایی شبیه به «دالی» دارد.

توانایی ادراکی و حافظه درک وقایع

در حدود هفته سی‌ام است که متوجه می‌شوید نوزادتان دارای توانایی ادراکی و حافظه لازم برای درک وقایع آتی است. وقتی او ساعت ۶ بعد از ظهر صدای جرینگ جرینگ کلید‌ها را در قفل در می‌شنود، پا‌هایش را به نشانهٔ ورود شما از سر کار به خانه تکان می‌دهد. وقتی صدای باز کردنِ در شیشه شیرش را می‌شنود، با صدای بلند جیغ کشیده و دست می‌زند، زیرا می‌داند که وقت ناهار است. نوزاد شما به داده‌های حسی خود از جمله صدا‌ها، بو‌ها و نشانه‌ها اطمینان دارد و بر اساس همین داده‌های حسی، وقایع آتی را پیش بینی می‌کند. بخشی از این امر به این علت است که او یک ناظر مشتاقِ محیط پیرامونش است، و بخشی دیگر به این علت است که آنقدر تکرار و کارهای روزمره همیشگی را دوست دارد که به سرعت آن‌ها را فرا می‌گیرد. بنابراین در صورت غلط بودن حدسش، آماده واکنش بد او باشید. وقتی او به اشتباه حدس می‌زند که صدا مربوط به شیشه شیر اوست، ولی در واقع صدا مربوط به شستن ظرف‌ها بوده، ممکن است برای غذای از دست رفته خود شیون کند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات