top
برای شیردادن به نوزاد به چه لوازمی نیاز دارید؟

برای شیردادن به نوزاد به چه لوازمی نیاز دارید؟

برای شیردادن به نوزاد به چه لوازمی نیاز دارید؟

نوزاد برای تغذیه مناسب و کافی به شما متکی است و شیر مادر یا شیر خشک می تواند تمامی نیازهای تغذیه ای یک نوزاد را فراهم کند. شما باید قبل از زایمان تصمیم بگیرید که می خواهید نوزاد را با شیر خود یا شیر خشک تغذیه کنید و خود را برای روش مورد نظر آماده کنید.

شیشه شیر و شیر خشک در ماه های آغازین تولد، نوزاد به 4 تا 6 شیشه شیر 118 میلی لیتری نیاز خواهد داشت. وقتی به تدریج مصرف غذای او بیشتر شد ظرفیت شیشه ها 236.5 میلی لیتر می شود. شما همچنین به یک برس مخصوص شست و شوی شیشه شیر و جا ظرفی مناسب برای خشک کردن شان نیاز دارید.

پیشبند و آروغ گیر برای اینکه مجبور نباشید با لباس تفی به اطراف بروید، 4 پیشبند کوچک کودک و همچنین 6 حوله مخصوص آروغ در دسترس داشته باشید.

شیر دوش وقتی که شما و فرزندتان اصول شیردهی با سینه را به خوبی فرا گرفته و از پس آن برآمدید (حوالی هفته ششم) می توانید از شیر دوش استفاده کنید. این گونه همسرتان هم می تواند برخی از مواقع در شیر دادن به نوزاد سهیم باشد.

پد سینه این پدها برای جلوگیری از پس دادن شیر به لباس های تان بسیار مفیدند.

پستانک بعضی کودکان عاشق پستانک هستند و بعضی دیگر از آن نفرت دارند. برای برخی کودکان نیز نوع پستانکی که در دهان شان می گذارید بسیار اهمیت دارد. اگر تصمیم دارید فرزندتان را با پستاک آرام کنید بهتر است چند نوع مختلف آن را در دسترس داشته باشید.

بالش شیردهی این بالش ها حلقه ای برای نگه داشتن نوزاد در حین شیردهی و بالاتر بردن یک نوزاد ریز و کوچک به کار می روند. همچنین می توان این بالش ها را زیر باسن کودکان بزرگ تر قرار داد تا به آن ها کمک کند بنشینند.

درپوش نوک پستان بعضی از خانم ها نوک پستان فرو رفته دارند که ممکن است برای شیردهی آن ها را با مشکل مواجه کند. این درپوش ها از سیلیکون نرم تهیه می شوند و به خوبی روی نوک پستان قرار می گیرند. نوزاد از طریق سر نرم آن که شبیه یک سر شیشه کوچک است سینه را می مکد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات